onsdag 29 oktober 2014

New hair

Hej!

Ja igår åkte jag hem till Gävle, äntligen! Inte skitkul att vara i Ockelbo mer när man är mitt i en flytt, vill bara ta alla saker right away och dra till Gävle :) Älskar våran superfina lägenhet! 

Vaknade strax före 8 i morse. Tog en dusch eftersom Svea är sååå morgontrött så fick hon ligga lite längre, haha. Sen tog vi en promenad, peta i oss frukost sen gick jag ner på stan till frissan. Blev en silver blond nyans och jag är mer än nöjd! För den som missat det så har jag på grund av stress utvecklat en autoimmun hårsjukdom som heter Alopecia Areata. Den innebär att immunförsvaret gör att hårsäckarna går i vila och håret trillar av. Har tappat sjukt mycket men har turen på min sida, tappat på ställen där det inte syns. Och ännu mera tur är att håret är påväg tillbaka på alla mina fläckar! Tack vare att jag varvat ner och mår såå jävla bra! 

Nåväl, efter frissan gick jag på stan en snabbis. Köpte foundation och linsvätska, must haves. Sen gick jag hemåt igen, åt lunch och var ut med Svea. 

Sen har jag inte gjort så mycket, städat lite och målat en omgång till på väggen. Sista strykningen ska jag använda roller så det blir jämnt. 

Nu väntar jag och Svea på att hjärtat ska komma hem från jobbet. Sen ska vi laga käk och mysa, Ockelbo och jobb i morgonkväll igen!



Tokade oss lite igår, älskade unge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar