fredag 27 mars 2015

Nu ska det väl bli nån ordning

Tjena!

Igår var jag till min nya kiropraktor och guuuud vad bra han var! Måste komma ihåg att tacka min älskade frissa som tipsade om honom. 

Fick börja med att fylla i en hälsodeklaration, sen gick vi igenom hela min sjukdomshistoria och anamnes. Sen fick jag hoppa ur tröjan och jag hann inte mer än det innan han sa "Oj shit, hela ryggen lutar ju åt höger", haha okej? Han kollade reflexer, lederna, masserade och knäckte. När allt var klart kunde han konstatera att mitt högra ben är bra många centimeter kortare än det vänstra. Därför är ryggen sned, därför löper jag risk att få skolios och diskbråck om ingen åtgärd görs. "Men det här ska vi ordna" var hans ord så jag litar på det. Han ville även att jag ska ta prover och kolla om jag eventuellt har reumatism, eftersom jag har så ont i mina handleder och vi har det i släkten. Jag ska tillbaka till honom på onsdag igen, för mer knäckning och massage. Sen ska han även fixa inlägg till skorna åt mig. Blir nog bra det här :) Nacken knakar ju på den med och det var tydligen nå muskulärt, så den skulle han ta tag i på onsdag fast jag är livrädd, men jag litar på honom. Han har aldrig känt en nacke som är så stel :'D Kunde inte ens vrida huvudet så hakan är i höjd med axeln .. Och även om han ger massage så rekommenderade han att jag ska gå oftare och få massage så på torsdag ska jag till Sofies Kroppsvård och få 40 min massage med laser, den jag valde sist jag var där och det är ju sååå skönt! Kostar 450 kr i vanliga fall men nu var det 20% rabatt på Wellnet så det blev bara 360 kr, plus att Wellnet betalar hälften av det så 180 kr fick jag pröjsa för en riktigt massage - good price ;b 

Idag är jag ledig och jag ska baaara ta det lugnt. Såsar omkring i min OnePiece och dricker kaffe nu. Tänkte plugga lite körtkort sen också, klarar testerna varje gång nu och det är sååå kul! Ikväll ska vi till Mattias farmor på middag, svärmor och Folke kommer och hämtar oss sen åker vi alla dit, myspys :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar