måndag 2 mars 2015

Barnkalas

Hej!

I helgen har det varit både jobb och ledighet. Jobbade kväll i lördags sen gick jag hem till Mamma och sov där eftersom det inte går nå tåg på helgkvällarna. 

Igår vaknade jag runt 8, åt frulle och drack kaffe med Mami. Mormor och Morfar kom strax efter kl 11 sen åkte dom, Mamma, Rolf och Sessan upp mot Hudik. Jag tog en dusch och fixade mig sen kom hjärtat och Svea och hämtade mig så åkte vi också dit :) 

När vi nästan var framme så bytte jag och M plats i bilen så jag fick övningsköra lite. Har ju inte kört sen i Augusti så jag ville bara prova litegrann från stan ut till Saltvik. Gick jättebra :) Sen blev det kalas för lilla Mejja som fyllde 3 år igår, vart fan tar tiden vägen? Tyckte nyss hon föddes, haha. Vi hade i alla fall supermysigt med hela familjen, som är den bästa som finns. På eftermiddagen blev mer eller mindre alla bänkade framför 5 milen, riktigt spännande på slutet! 

Vid 17 tiden började vi åka hemåt. Jag bestämde mig för att köra samma sträcka som jag körde dit men M tyckte att jag kunde köra hela vägen hem till Gävle så jag gjorde det. Minns inte sist jag körde på motorväg, haha. Men det gick också jättebra :) Var en olycka på E4 såklart så jag fick köra i 10km/h i typ 40 minuter, sen stod vi stilla ett bra tag. När trafiken väl började rulla igen gick det också jääävligt sakta. Men vid Hagsta lossnade det lite så jag kunde brassa på igen, plattan i mattan bah! Haha ;b Var så jävla roligt att köra igen. Så nu har vi bestämt att varje gång vi sätter oss i bilen och ska nånstans så är det jag som ska köra. Och teorin ska jag ta upp lite oftare, körkort till sommaren? Lets hope so! Kunde jag sluta röka så kan jag väl ge mig fan på att klara detta också ....... C'mon! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar