fredag 27 december 2013

Jul jul strålande jul

JULAFTON

På julafton var jag ledig, kors i taket! Så på morgonen storstädade jag sen på eftermiddagen kom Morfar och hämtade mig, Svea och Mamma :) Vi svängde förbi mitt jobb så jag fick önska God Jul sen åkte vi upp till Rönnbacken där vi alltid har firat jul. Mormor var klar med maten tills vi kom så vi satte oss och åt direkt, supergott! Jag hade fastat hela dagen så jag skulle kunna trycka hur mycket julmat som helst men man blir mätt fort. Vi satt och pratade och skratta, hade så mysigt! Sen delades julklapparna ut och jag är jätte nöjd :) På kvällen drack vi kaffe sen körde Morfar hem oss. 

JULDAGEN

Vaknade kl 05:30 och gjorde alla morgonbestyr innan jag gick iväg till jobbet, var en väldigt lugn dag. Klockan 13:00 kom syrran och hämtade mig och väl hemma var hela familjen samlad hos Mamma. Jag var in till mig en snabbis och rätt som det var plingade det på dörren och där står världens bästa Ella som ville hämta Moster Towe <3 

Blev julmat hos Mami med henne, Rolf, Sessan Persson, Syrran, Peter, Cajsa, Ella, Mejja, Mormor, Morfar och Svea :) Hade lika kul där med och blev massa julklappar. Småtjejerna var så himla nöjda!! Runt 17 åkte alla hem och jag gick ner till mig, duschade och hoppade i mjukiskläder innan jag gick hem till Therese. Fixade mig där sen kom Frida, Alexander, Johannes och Rickard. Festade till det rejält och spelade "Med andra ord" sen åkte vi till Baren här i Ockelbo. Hade såååå jävla roligt! Lätt bästa festen det här året. När det stängde kl 2 åkte ett gäng hem till mig så hade vi efterfest till kl 7-8 på morgonen, haha!

ANNANDAGEN

Vaknade kl 11, fick liv i alla andra sen käkade vi pizza innan dom gick hem. Jag och Therese somnade en stund hos mig innan vi gick till henne och sen gick jag till jobbet. Jobbade 16-21 och kvällen var såå lugn.

Har haft en underbar jul, verkligen! Lägger ut bilder på julklappar och allt sen :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar