onsdag 28 januari 2015

Datorjävel

Hej!

Gårdagen bestod av kvällsjobb. Slutade kl 21 och då traskade jag upp till Denise. Precis då jag rycker i porten, som är låst, så dör min mobil också. Så jag gick runt huset, letade på hennes fönster och vips såg jag Erik där så då skyndade jag mig att kasta en snöboll på fönstret, han kikade ut och såg en desperat och frusen Towe veva med armarna. Haha, så han fick gå ner och öppna, möttes av gapskratt kan jag ju säga. 

Blev där tills tåget gick, kollade på "Biggest looser" och drack kaffe. Sen skjutsade Denise och Frida mig till stationen. Väl framme i Gävle väntade hjärtis på mig så jag fick skjuts hem också. Han vill inte att jag ska gå vid Stenebergsparken kvällstid, aw <3 

Idag har det inte hänt så mycket än. Sov till kl 9 (!) men det är kanske bra så kroppen får vila OCH BLI FRISK NÅN JÄVLA GÅNG. Var ut med Svea, åt frulle och drack kaffe. Vid 12 kom älsklingen hem på lunch så jag hade lagat mat till honom sen somnade han en stund på soffan med Svea. Strax före kl 13 drog han till jobbet igen.

Själv sitter jag och blir helt jävla galen på min dator alltså! Den förra jag hade, en HP var grym på alla sätt och vis. Hade den i mååånga år innan batteriet bestämde sig för att ge upp. Köpa nytt? Näe, då köper jag hellre en ny dator tänkte jag. Blev en Acer Aspire och med den fick jag även 1 års gratis virus skydd från McAfee. Det har funkat bra förutom att då jag kanske velat dra ner en film eller serie så har det stått "WHAO! Vill du verkligen besöka den här sidan", så det har liksom inte gått. Fick för mig att börja kolla på "One Tree Hill" (för 100:ade gången) här om dagen och ville ladda ner det, gick naturligtvis inte. Så då lacka jag ur, tog bort McAfee och trodde att det skulle duga med Windows Defender, öh nej! Sen dess så kommer det upp miljoner med blinkade annonser då jag går in på Swedbank, Jotex, Lg, m.fl. Typ allt utom Facebook. Så idag köpte jag ett nytt virusprogram, Kaspersky som ska vara bra och den har sökt igenom datorn, tagit bort filer, trojaner osv. Bra bra. Men är annonserna borta? NEJ! Jag blir tamefan tooookig på det här. Så jag tänkte, jag kanske ska slänga in alla viktiga dokument, bilder och sånt jag vill ha kvar till min externa hårddisk och formatera om datorn. Men, hur fan gör man, vad försvinner osv osv osv? Önskar jag fatta nånting av sånt där. Jag har aldrig nånsin använt våld på mina dyra elektronikprylar då jag blivit arg, aldrig slängt telefon i golvet eller hetsa på tangentbordet för att det segat, men nu skulle jag kunna bryta av datorn på mitten alltså. UH! Nej, nu ska jag slå på lite glad musik och städa lite. Det brukar få mig på bra humör.

Såhär ser det alltså ut då jag är inne på Swedbank & Blogger till exempel - hjälp mottages!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar