fredag 2 januari 2015

Nyårslöfte?

Hallå!

2 januari 2015 idag och Svea har namnsdag :) Det firades med sovmorgon till 08:30. Hoppade i träningskläderna direkt sen tog vi en promenad. Regnigt idag, men det gör mig ingenting. Hatar snö så jag är bara glad att det försvinner. Vi fick snö på Julafton, det duger åt mig. Tycker dock synd om dom som har nytta av vinter och snö, alla skoteråkare, dom som åker snowboard, skidor osv. 

Efter promenaden blev det frukost, Svea fick torrfoder och själv gjorde jag havregrynsgröt med gojibär i. Mums! Och vad tänker ni nu? "Jaha, hennes nyårslöfte är att börja träna och äta rätt". Nja, förvisso. Men jag har inget annat Nyårslöfte mer än att börja bry mig om mig själv. Tidigare har jag räknat kalorier, vägt mig veckovis, måtta kroppens alla ställen osv. Det har funkat ett tag, men som med alla andra "bestämmelser" man drar på sig så dör det ut, i alla fall för mig. Jag är sockerberoende, nikotinberoende (snus) och koffeinberoende. Som ni vet föder ett beroende ett annat. Därför har kosten varit den största boven för mig. Folk säger att man ska peta i sig nötter och frukt på helgerna istället för godis. Inte min cup of tea. Inte för att det är äckligt, utan för att om jag äter frukt istället för godis för att vara "duktig" så resulterar det i att fruktsockret triggar igång dopaminet i skallen och då vill jag ha mer - inte frukt, utan godis. Så istället för att straffa mig själv ska jag äta det jag vill, i måttliga mängder och begränsat antal dagar. Kort och gott, mitt löfte är att ta hand om mig själv så jag blir piggare och fräschare. Jag ska heller inte tala om för mig själv hur kass jag är dom dagar jag inte tränar, utan istället peppa mig själv de dagar jag gör det. Jag har ett aktivt jobb så jag anser mig som ganska aktiv ändå. Nu har jag ju också gymkort på Everytime Fitness där jag tränar med min största förebild - min Mattias. Min helt egna PT! 

Idag väntar eftermiddagsjobb 16-21 men måste ju ta tåget 14:10 från Gävle. Så dagens träning blev "hemmaträning" med 7 Minutes Workout. Har ni inte den appen kan jag varmt rekommendera den. Allt från Jumpin Jack, Squats, Situps osv. Blev hantelträning, ben-och ryggövningar också. Svetten rann och pulsen var hög. Det är jag nöjd med idag :) 

I helgen blir det bara jobb, så kommer bo hos Mamma som jag gjort större delen av veckan. Blir mycket jobb nu framöver, dubbla helger och mycket kvällar. Vi ska ju åka utomlands i Mars så nu ska fickpengar jobbas ihop. Men jag har redan sparat 2200 kr, duktigt för att vara mig ;b Har dock 1 veckas semester i Januari också, skönt med en paus i början på året haha. 

Nu ska jag ta en smoothie, storstäda och duscha innan det är dags att fara mot Ockelbo!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar