tisdag 13 januari 2015

Må bra vecka 2

Heej!

Igår var jag alldeles för trött för att blogga, eller ens göra nånting alls. Gick upp kl 04:20, duschade och åt frukost sen knatade jag ner till tåget som gick 06:05. Började jobba kl 7 och slutade kl 16, tog bussen hem till Gävle kl 16:10. Tog ju sin lilla tid så jag var hemma ca 17:30, ut med Svea sen typ dog jag. Mattias var också jättetrött så vi somnade faktiskt 20:30, haha! Men jäääävligt skönt :D Så då klockab ringa kl 7 för mig i morse klev jag gladeligen upp.

Var ut på en powerwalk före frukost i 35 min, så var om möjligt ännu piggare då jag kom in igen. Sen åt jag gröt och nu smuttar jag på mitt älskade kaffe. Ska jobba 14-21.15 idag så ska ta tåget kl 12.10. Sen är jag ledig i 3 dagar :) 

I alla fall har jag och Mattias bestämt att fortsätta slopa pasta, ris och potatis. Med undantag för helger i så fall om man vill ha makaroner och köttfärssås. Magen mår myyycket bättre och vi är mycket piggare. Dessutom funkar det ju jättebra, vi är mätta, så varför inte liksom? Ska bli spännande att se en förvandling kroppsligt också, psykiskt har jag redan blivit starkare. Är så stolt över att jag fixar det här. Inte riktigt skitlätt alla gånger då man är sockerberoende, men kunde jag sluta röka så .. 

Och min fitbit kanske är min bästa vän just nu. Haha! Älskar den verkligen :) Talar om hur många steg jag går, hur lång sträcka, kaloriförbränning, antal timmar sömn och antal stunder jag vaknat eller varit orolig på natten. Igår gick jag sammanlagt 9,44 km. Nästan 1 mil. Och även om det inte var 1 mil pw så har jag ju rört på mig under hela dagen :) Man får inte underskatta vardagsmotionen! Men i morgon är det gymmet som gäller igen :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar