måndag 5 januari 2015

Pasta-off

Hej!

För att inte skaffa mig fiender och dylikt är det väl bäst att jag rättar gårdagens inlägg. 

Det var absolut inte någon tillrättavisning till er som är duktiga och kan välja bort kolhydrater. Jag själv älskar pasta till tusen och kommer aldrig nånsin sluta äta det. Turligt nog tycker jag varken om potatis eller ris nå speciellt mycket så det äts väldigt sällan. Så sorry om jag peta nån i ögat, var inte meningen! Ät vad fan ni vill, det gör jag :) 

Den här veckan dock, uuuh, så ska jag och Mattias inte äta pasta. Därmed heller inte ris och potatis eftersom jag som sagt inte är nått fan av det. Och det är inte för att välja bort kolhydrater, utan för att jag vill se om det har nån inverkan på kroppen. Kanske magen mår bättre, men kanske blir lite piggare. Vem vet, det kan ju inte skada så vi ska prova på det. Får bli broccoli till istället, det älskar vi bägge två.

Nyss var jag ut på morgonprommis med Svea och har precis ätit frukost, havregrynsgröt med gojibär och krossade linfrön, ett glas Brämhults och en kopp kaffe. Så nu är jag mätt! Ska kika lite till på Nyhetsmorgon innan jag tar tag i städningen här hemma, är ju leeedig idag! :D Ska bädda rent och ha tvättstugan kl 11. Funderar på om jag ska städa bort Julen, eller är det för tidigt? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar